دانلود فایل(مقاله سازمان های یادگیرنده)

مقاله سازمان های یادگیرنده/سازمان یادگیرنده/40060975/bzu
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان مقاله سازمان های یادگیرنده آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مقدمه
امروزه مفهوم جدیدی که با پیچیده شدن سازمانها توجه زیادی را به خود جلب کرده است مفهوم سازمان یادگیرنده است. سازمانهایی که در آن افراد در مقابل تغییرات بر خلاف سازمانهای سنتی مقاومت نشان نمی دهند بلکه همواره سعی دارند در حال تغییر و تحول باشند و محیط را با خود سازگار و همراه کنند سازمانهایی که یکی از موارد مهم آن یادگیری است. آن ‌گونه یادگیری که در آن رفتار و نگرش های افراد تغییر می یابد و افراد شکل جدید اندیشیدن را می آموزند و یاد می گیرند که چگونه با هم یاد بگیرند چگونه ایده ها و نظرات و تصورات ذهنی را به هم نزدیک کنند بنابراین سازمان یادگیرنده سازمانی است که می آموزد تغییر کند و متحول شود.

پدیده سازمان های یادگیرنده از 20 سال قبل مطرح شد و هدف آن نیز توانمند سازی مدیران و کارکنان سازمان ها برای مقابله با محیط پر تلاطم تجاری و برتری رقابتی و پویایی سازمان است.

هر سازمان از گروهی از افراد تشکیل شده است . هرگروه باعث رشد و پویایی یک فرهنگ می شود . پایداری فرهنگ به مدت زمان موجودیت گروه،ثبات عضویت افراد در گروه و شدت هیجانهای عاطفی مشترک آنها بستگی دارد . نتیجه اینکه پرورش یک فرهنگ جدید، برای مثال یک فرهنگ مبتنی بر یادگیری، نیاز به زمان دارد.یک سازمان یادگیرنده دارای فرهنگی است که از نوآوریها و یادگیری افراد و سازمان حمایت می کند . محیط،فرهنگ یادگیری را ارتقا داده، تضمین می دهد که یادگیری افراد منجر به توسعه وغنای کل سازمان می شود .فرایند یادگیری بایستی در نهایت به عنوان بخشی از فرهنگ قلمداد شود و نباید به عنوان راه حل یک مسئله ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سازمان یادگیرنده به خودی خود دارای ارزش نیست، بلکه بایستی همواره در خدمت هدفهای وسیع تر سازمان باشد. نگرشهای مشترک در سازمان از نگرشهای فردی ناشی می شود .سازمان یادگیرنده مبتنی بر فرهنگی است که نیازهای افراد سازمان را مورد توجه قرار می دهد. در سازمان یادگیرنده افراد چرایی نیازها را می دانند و در دیگر سازمانها به چگونگی پرداختن به این نیازها توجه می شود. سازمان دهی یک سازمان یادگیرنده به شکلی است که ضمن کاوش اطلاعات موجود در محیط، خود اطلاعات جدیدی را ایجاد کرده، افراد را به انتقال دانش بین اعضای تیم تشویق می کند
"پیتر دراکر"سازمانهای یادگیرنده را به اركستری تشبیه میكند كه هركس ساز خود را میزند، اما نكته مهم این است كه تمامی نوازندگان کاملا تابع و مرتبط با رهبر اركستر ند و نتیجه كار، یك آهنگ موزون است.
فهرست مطالب
مقدمه
پیتر سنگه و نظریه های یادگیرنده
تعاریف برخی از صاحب نظران دیگر
رویکردها و ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده
عوامل موثر در ایجاد و رشد سازمان یادگیرنده عبارتند از:
ایجاد سازمانهای یادگیرنده
تفاوت سازمانهای یادگیرنده و سازمانهای سنتی
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
موانع دستیابی به سازمانهای یادگیرنده
راهکارهایی جهت تقویت سازمان‌های یادگیرنده
موانع شكل‌گیری یادگیری سازمانی
نتیجه گیری :
منابع


مطالب دیگر:
📜تصمیم گیری در مدیریت اسلامی با نگرشی بر دیدگاه هربرت سایمون📜ايران يكي از منابع مالي جهاد اسلامي📜بهبود تداوم به رغم موانع موجود📜آفات اخلاق در مدیریت اسلامی بر اساس دیدگاه حضرت علی (ع)📜پايان هزاره📜بررسی اهمیت نظارت و کنترل در مدیریت اسلامی با توجه به آیات و روایات📜بـسیـج ونقش آن درتربیت دینی📜پرونده هسته ای و معادلات جدید📜تاريخچه و دائره المعارف جنگ 8 ساله 📜تاملاتي در باب سهام عدالت📜بررسی تاریخ تحریم های اقتصادی 📜بررسی مقوله تشویق از منظر مدیریت اسلامی📜فيمينيست📜آخرین نظرات نیکلاس برنزمعاون وزیر امور خارجه آمریکا در قبال ایران📜رهبری و مدیریت اسلامی📜پروژه هاي تكنولوژي اطلاعات📜جرج سفريس «اديسه» امروزين📜جرم چيست و مجرم كيست 📜جريان هاي سياسي از 1357 هـ . ش تا 1368 هـ . ش📜تشویق و تنبیه در مدیریت اسلامی📜جلوگيري از توليد و تكثير سلاحهاي كشتار جمعي📜کنترل و نظارت در مدیریت اسلامی📜تربيت از ديدگاه اسلام 📜نقش مدیریت اسلامی در روابط انسانی در سازمانها📜جنگ ایران و عراق و علت تداوم آن